BOGAPOSAKOLAZONAQOFAŠOXA

3) Bigova neděle
4) Pochvaly

1) Černítkův pátek aneb Příjezd Do Vilémova

Vilémov byla určitě naprosto perfektní akce. Už proto, že ji chystal Johny, před odjezdem jsem věděl, že se můžu těšit minimálně na úžasný jídlo :D. V pátek jsme se sešli okolo čtvrt na deset u Počítače (možná už bysme mu konečně mohli říkat Počítač, vždyť někteří už umí nazpaměť i ta zpřeházená písmenka na klávesnici,že..??). Vlakem jsme jeli do HavlBrodu a odtud do Golčova Jeníkova. Jak nám cesta ubíhala, sněhu ubývalo a ubývalo a ubývalo, až jsme si říkali, že snad budeme chodit v tričku :( Naštěstí se tak nestalo a sněhu bylo dost a dost. Ve vlaku jsme dostali od Johnyho nafukovací balónky a příkaz hlídat je aby nepraskly - podle toho jak dlouho ho kdo uhlídá, dostane ary. Podmínkou bylo samozřejmě mít ho neustále u sebe. Jeníkov je docela pěkný město, i když jsme se moc nezdrželi - od nádraží jsme vyrazili přímo na východ pod vedením Pokémona směr(skoro) Vilémov. Vyšli jsme podél bývalého zámku z Jeníkova a skončili jsme někde na lesní cestě, odkud nás hodný pan majitel pozemku nasměroval správně, a potom už se Pokémon nedal zmást a po zelené tourist nás vedl úplně perfektně. Fakt výkon Pokémone! Super! Došli jsme podél nově zalesněného 0.5ha lesa a kaštanovou 'alejí' až k parádnímu kopci na bobování, takový koryto v lese kudy vedla zelená značka (úplný Salt Lake City 1972, že jo Johny…:) pozn. Pitris). Pravda, trochu házel, sem tam se našel kamínek a jistý pařez Zlesiho neustále iritoval, ale nakonec jsme se všichni vyblbli a přežili jsme (i boby, myslím;) ve zdraví. Pokémon nás vedl až do vesnice Nasavrky, kde předal mapu Katysh. Mají tam zajímavou autobusovou zastávku ve stylu iglů - místní kluci zastavovali z bloků sněhu přední stěnu budky, bohužel jsme neviděli výsledek:( Zlesi pokukoval po nějaký snowboarďačce která jezdila na bobech, ale než měl čas se seznámit, šli sem dál (smůla Zlesi, snad to vyjde příště;). Cestou jsme ještě potkali místního Strejce [Přažáka], co tahal (syna?/vnouče?) za škodovkou na bobech. Fakt jsme koukali 8). Po jistých nesnázích s navigací jsme vyšli z vesnice a (po dalších pár nejistých krocích, otočkách, zastávkách a rozmyšleních) jsme dorazili na louku. Tam jsme se pořádně zkoulovali - vedoucí byli pohraniční barbaři a děti římané, no, nakonec to skončilo nerozhodně. Děcka, byly jste fakt dobrý! Touhle dobou už vzalo za své pár balónků, a při hře jsme pohřbili další (včetně Katysh, fakt sorry!! ;). Po dalším necelém kilometru jsme si v úvozu zahráli dvě hry - nejdřív závody psích spřežení (jeden jezdec na bobech, dva tahouni coby psi), a potom ve dvojicích(jeden slepý, druhý bez doteku vede) jsme hledali reflexní vesty, který poschovávali Johny a Zlesi. To už byl Vilémov na dohled, nebo aspoň kravín a zámecká obora. Sklouzli jsme se od kravína k faře (Johny,Zlesi a Jana nás předem poučili jak se chovat. Mno, děti, co myslíte, jak jsme to dodrželi? ;) a vešli dovnitř. První zajímavé a překvapivé setkání bylo s Martinem. Pokud někoho napadl Břéza, tak toho nemyslím. Tohle byl prostě Martin, topič a farník (školník na faře ;). Mno, určitě nám z paměti jen tak nezmizí. Pokyho naučil spousty úžasných básniček, až ho (Pokyho) potkáte na schůzce, tak se ho zeptejte! :D. Zabydleli jsme se a šli jsme s čelovkama a blikačkama sáňkovat na nedalekej kopec, kam nás odvedl Martin. Bylo to super, vyblbli sme se a potkali tam členy místního nočního Gangu, byli z vedlejší vesnice, nadšenci do offroadu a bývalé těžké vojenské techniky. Upravujou si auta a opravujou starý válečný transportéry a podobně, fakt jsme koukali. Na kopci jsme hráli různý hry a Vency si dala dostaveníčko s jednou velkou [obrovskou, MEGA] sněhovou koulí na úpatí, nakonec to ale až na pár modřin rozchodila. Když jsme vyhladovělí přišli zpátky na faru, Johny a Zlesi nám udělali večeři, mezitím jsme se seznámili s panem farářem a sami se sebou- s Gogem jsme si vzpomněli a našli jsme pár her, který nám zaplnily čas před úžasnýma topinkama ve vajíčku i bez něj. Možná jsme radši nezjišťovali způsob přípravy ani původ vůně a chuti, ale byly fakt dobrý ;D. Potom měla pár her Jana, a znavení celým dnem jsme se nakonec uvelebili na lehce pohyblivých matracích(nojono, projektoval to Zlesi.. ;) a usnuli. Za celý den jsme si tak konečně mohli oddechnout že chození v blátě nám určitě nehrozí, ubytování bylo přímo komfortní a po úžasně naplněném dni jsme se těšili na další ráno...

2) Zlesiho sobota aneb BOGAPOSAKOLAZONAQOFAŠOXA

Jako každé ráno, i toto sobotní začalo otevřením očí. Někteří z nás je otevřeli nepochopitelně ještě do tmy. Ty se s odvahou Amundsena vydali pro zásoby do zimy, ve které se v zatáčce lámou psi. Kdo to přesně byl, si již nevzpomínám, protože v té době jsem měl ještě půlnoc. Ale určitě vím, že mezi nimi byla Ema. Ta se po návratu rozhodla, že si dopřeje ranní projížďku. Bohužel si k tomu vybrala moje záda. Když jsem po třetí s Eminou PLNOU vahou překonával Taxisův příkop, usoudil jsem, že ta hezčí část dne mi skončila a vstal jsem.

Během snídaně, na které jsme si dopřáli chléb s marmeládou a s medem, nás navštívil náš dobromyslný místní průvodce Martin. Poky si rozšířil svojí sbírku vtipných básniček a my ostatní jsme se dozvěděli něco o místní „historii“

Nečekaně rychle jsme se vypravili na celodenní výlet. V centru Vilémova jsme se sirkovou metodou rozdělili na dvě „vyrovnané“ skupinky. První tvořil Big, Jana, Ema, Gogo, Johny, Černítko a Vency (věkový průměr něco hodně přes 40 let). Druhou skupinku, neméně schopnou, jsem tvořil Já(Zlesi), Pitris, Lucyš, Katyš, Poky, Puma a Gufy (věkový průměr něco málo přes 7 let). V místním obchodě si každá ze skupinek nakoupila nutné  ingredience pro přípravu oběda „alá kotlík“

Pod vedením Pumy jsme se vydali směrem na Heřmanovice. Zde děti začaly hrát hru na Barbary a římskou zásobovací kolonu. Zbylým vedoucím Johny zavázal oči (mně, Janě a Emě) a Big nás slepce vedl. Tuto část cesty mám ve tmě. Jako slepí jsme po cestě měli s pomocí dětí rozdělat oheň a postavit věž či pyramidu vyšší než my sami. Vřele doporučuji si zkusit to s tím ohněm. Hlavně když nevíte, jak daleko je vaše ruka od ohně. Občas to i zabolelo.

Pak se naše role vyměnily a my jsme vedli slepé děti. Já teda jen slepého Goga, ale ostatní na tom byli hůře. V nedalekém lese si slepci vyzkoušeli po hmatu rozeznat jednotlivé druhy stromů. Gogo dokonce rozeznal po hmatu i pohozenou koženou autosedačku ze škody MB 100! Ještě jednou bych jsem se chtěl omluvit Gogovi za ten kmen břízy, který omylem vzal čelním útokem hlavou. Sorry, ale na druhou stranu co tě nezabije, to tě…..

Ve stejném lese jsme si na společném ohni uvařili oběd. Starší skupinka si připravila hrachovou polévkou se smetanou a my těstoviny s vepřovým masem. Všichni jsme si pochutnali.

Posléze jsme už pokračovali k nedaleké vodní přehradě Pařížov. Ta byla bohužel vypuštěná, ale i přes to nás ohromila svojí krásou (aspoň některé). Na koruně hrázního tělesa se nám dostalo zajímavého a kvalitního výkladu, objasňujícího některé technické zajímavosti tohoto vodního díla od mé maličkosti :-)

Po vyčerpávající prohlídce jsme se vydali proti proudu místní řeky, kde jsme si zahráli příběhovou hru a vysvobodili Eminu zakletou duši pomoci speciálního  hesla: BOGAPOSAKOLAZONAQOFAŠOXA

Pak už následovala dlouhá cesta zasněženou krajinou zpět do Vilémova.

Přípravy večeře se ujala Ema s Janou pod vedením Mr. Woka Johnyho. Ti společně vytvořili něco, co nemá na duhových akcích obdoby!!! Excelentní čínu s bambusovými výhonky, ananasem, zeleninou, atd. Jako příloha se podávala rýže nebo chléb. Dokonalost sama.

Po večeři už byl volnější program. Někteří umývali nádobí, jiní hráli společenské hry a Pitris, Lucyš a Katyš si hráli ve vedlejší místnosti (to bych poupravil – pouze jsme si povídali, nic víc.........fakt ne!!!:) pozn. Pitris)

Následoval zaslouženy spánek, který ulevoval našim zmoženým tělům.
A tak skončil druhý den naší výpravy ve Vilémově.

3) Bigova neděle aneb Hranolky A Nošení Bobů

Jako ostatně každou neděli, ani tuto se nám příliš nechtělo z pelíšků. Jednak proto, že byla ta neděle a taky proto, že kolem nebylo zrovna teplo. Ale čas nás tlačil, někoho i potřeba a někoho volal i žaludek po nějaké dobré snídani. Postupně jsme tedy prošli koupelnou a zasedli ke stolu. Tentokrát na nás čekalo opět překvapení v podobě dětských piškotků a mléka. Ten, kdo by snad měl jiné chutě, mohl mít třeba chleba. S hořčicí. Viď, Zlesi. Zažili jsme působivé spravedlivé dělení o dětskou dobrůtku i o bílý nápoj. Během snídaně přišel i náš starý známý dobrák Martin a obšťastňoval nás svými historkami i textíky sprostonárodních písní. Doufám, Poky, žes byl učenlivým žákem... Při jídle poměrně přesně odhadl Zlesiho a označil ho somrákem. Chudák Zlesi myslel, že působí jako inteligent...Po snídani vypuklo velké velké balení balení a taky a taky uklízení uklízení. Narovnali jsme všechno na své místo, někdy ještě líp, než původně. Mezitím Johny ještě rozdal kartičky na pochvaly a každý mohl někomu svou pochvalu napsat. Když bylo vše sbaleno a uklizeno (kupodivu nezbyly žádné ponožky ani spoďáry, jako dřív), oblíkli jsme se a čekali venku, než se dospěláci rozloučí s panem farářem a s Martinem. Každý z nich dostal také pochvalu a pan farář ještě nějakou dobrůtku... Pak už byl čas na dopolední hru, protože bylo skoro půl jedenácté. Naštěstí bigova hra nebyla nijak náročná ani zdlouhavá. Každá ze tří skupinek měla proběhnout Vilémov či Klášter a zapsat si alespoň 16 letopočtů buď v římských číslech a ty pak převést do arabských, nebo obráceně a připsat, čeho se ten rok týká. Za každý správný letopočet dostali kartičku s číslem a správným sestavením šestnácti takových vznikl magický čtverec, který má součty řádků i sloupců stejné. Stanovený čas do jedenácti splnili všichni ještě před limitem a navíc bez větších rozdílů. Znamená to, že jsou všichni opět moc šikovní, bystří, chytří, důvtipní a vůbec moc sexy. Po  této hře byl naplánován obídek v restauraci kousek od fary, jenže Zlesi s Černítkem trošku nezvládli časové pojmy a měli za to, že PÁ - SO od 11 do 21 je totéž jako NE od 17 do 21. No a jelikož byla neděle, tak jsme vyrazili na cestu hladoví. Nebylo to ale tak hrozné, protože bylo krásně a Jeník nám slíbil obídek v Jeníkově. Začátek cesty byl slibný  - boby krásně klouzaly po silnici i s našimi batohy, tak cesta rychle ubíhala. Když jsme ale přišli k hlavní silnici, začaly prosakovat nedostatky přímo sněhové. Takže  přesto, že nás vedl zkušený Pitrís, nedalo se nic dělat a co chvíli jsme se buď brodili ve sněhu nebo boby i s batohy poponášeli přes místa, kde by žádný bóbik neprojel. Byli jsme navíc tlačeni časem, protože vlak nebude čekat na žádný duháky i kdyby byli svatí. Kličkovali jsme tedy místy, kde byl sníh, i když pravda je, že místy byl i tam, kde se dalo jen těžko projet, tak jsme různě poponášeli, klouzali, padali a přenášeli, jen abychom to všechno stihli. Dojezd do Golčova Jeníkova byl ale nádherný, protože jsme využili krásně uklouzané silnice a navíc z kopce. Pak už jen stačilo prokličkovat uličkami k náměstí opět stylem jedu - nesu, když jsme stanuli před hotelem. Johny s Janou oblhlídli terén a konstatovali, že je to sice nóbl podnik, ale ceny přijatelné a místa volná. Takže jsme zaparkovali bóbiky před hotelem a usadili se ke stolu. Dohodli jsme se, že máme na víc, než na vobyčejnou česnečku a proto jsme šli do smažáku. S hranolkami. A s tatarkou. Na pití, kdo si co koupí, takže to vyhrála pochopitelně Coucavá coula, někdy i odlehčená tedy light a my, když ji milujem, tak není co řešit a dali jsme kofolu. Valentýnskou! Obídek byl mňamózní i s oblohou a navíc to ani tak moc netrvalo. Spokojeni  i s dokladem s razítkem jsme popadli bóbiky a střídavě klouzavě a nosivše (opravdu vše) došli až na nádraží, kde asi za deset minut přijel vláček. Obsadili jsme oddělení, kde skoro nikdo nebyl, takže jsme mohli nerušeně konverzovat až do Havlbrodu. Cestou jsme dokončili psaní pochval a poté došlo k jejich slavnostnímu předání. To bylo radosti!!! Pochválen byl totiž úplně každý za úplně neočekávané věci. Na nádraží v Havlbrodě jsme na chvilku zaskočili do haly, abychom zjistili, že se tam nic moc nezměnilo - jen zrušili fontánku a postavili tam květináč. Asi tam bezdíci chodili dávat koupel... Pak už jsme nasedli do patrového vagónu směr Žďár a někteří využili času k pózování pro oko pana fotografa Pokyho. Ve Žďáře jsme se vybatolili, teda spíš vybatožili a vybobili na perón a oddychli si, že jsme vše zvládli bez nejmenších problémů. Domů každý pokračoval dle svého uvážení - autem, busem, pěšky nebo nevímjak. A pak už asi každý jen hodnotil, povídal, odpočíval, smskoval, chatoval a nevímco. Určitě si ale všichni bez rozdílu řekli, že to bylo ne sice nekonečný, ale aspoň třídenní LABŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŽO.

4) Pochvaly aneb Kdo Co O Kom Řekl (Napsal...:)

Big
 Pochvalu, protože...mě táhl na bobech z kopce
Černítko
 Pochvalu, protože...měl barevně sladěný úbor, super sáně a veselé večerní hry
Emysh
 Pochvalu, protože...za ranní projížďku s mírným klusem na mém těle
Gogo
 Pochvalu, protože...za digitální dokumentaci a veselé večerní hry
Gufi
 Pochvalu, protože...za stále dobrou náladu, skvělé jízdy na lopatě a příjemnou  společnost na cestách
Jana
 Pochvalu, protože...super hry, super večeři a Božkov
Johny
 Pochvalu, protože...za super akci, super žrádlo a moc zážitků
                           ...za to, že vymyslel tuto akci
                           ...za všechno
                           ...za skvěle připravenou akci a úžasný večeře
Katysh
 Pochvalu, protože...za super spolupráci, fakt nám pomohla, dobrý vtipy,  prostě super kámoška
Lucyš
 Pochvalu, protože...za to, jak jsi kamarádská!, dobře se s tebou kecá a docela  jsme si to užily, ne?
Pitris
 Pochvalu, protože...za přežití mezi ukecanýma kamarádkama
Pokémon
 Pochvalu, protože... svoji pochvalu schoval do koše...
Puma
 Pochvalu, protože...za to, jak se ke mně chovala
Vency
 Pochvalu, protože...za příjemně strávenou víkendovku v manželském svazku
Zlesi
 Pochvalu, protože...za super ranní rajtování