Akce roku 2006/2007

Tady najdete všechny akce školního roku 2006/2007. Také se dozvíte, jaké akce plánujeme v dohledné době.

ZÁŘÍ 2006

PÁTEK 1.9.2006    OSMNÁCTKA U HROCHA
První pátek v září se konala dost utajená akcička ve Škrdlovicích U hrocha. Jak by ne, když jsme chtěli naší Beruš připravit nezapomenutelnou oslavu jejích mladých kulatin. Překvapení stíhalo překvapení a tak po programu dospěláků přijely na oslavu taky duhové děti. Beruš z toho byla krásně dojatá, ale puexáci navíc nachystali i malou soutěž. Slavilo se ještě dlouho do noci a nakonec všichni z celé akce  máme dost dobrý pocit!

PÁTEK 8.9.2006    TRIFIDOVÉ V UGANDĚ
První společná schůzka proběhla po týdnu ve škole. Byla suprová! Yetti a Gogo se projevili jako skvělá dvojka a nachystali spoustu bezvadných her. Ve dvojicích nevidoucí-vidoucí jsme došli na Vodojem a zahráli jsme si na Trifidy (to jsou takový rostlinný potvory...), co žijou v Ugandě (to je vesnička na Moravě...). Nejlepší ale bylo, že přišlo hafo lidí - celkem 34, což je na začátek dost slušný číslo! Jen tak dál...

SOBOTA 9.9.2006    MLÍČŇÁCI NA KOLECH
První víkendovku v novém školním roce naplánovala Móňa na kolech. Vyrazili jsme magicky 9.9. v 9:09 do Přiby slavi, kde se opět po roce konaly Mléčné dny. Nejeli jsme ale přímo, nýbrž s různými zajížďkami. Stihli jsme to sice včas, ale na ochutnávku sýrů do sklepení pod přibyslavskou radnicí jsme se dostali až po dvou hodinách čekání. Nacpali jsme se zdravými výrobky a jeli zpátky opět různými oklikami, až toho někteří měli skoro dost...

PÁTEK 15.9.2006    CO NÁM VĚZÍ VE VĚŽI
Ten, kdo chce letos chodit do Duhy, se přišel podepsat na další společnou schůzku a přinesl aktualizaci osobních údajů. A že nás tam bylo fakt hafo!!! Po splnění této písemnosti jsme se vydali na symbolický začátek letošního putování. Protože budeme navštěvovat místa dalekého rozhledu, ale také podzemí a dost zabrousíme do historie, domluvili jsme návštěvu žďárské věže. Byl to nádherný a dost zajímavý pohled na známá místa. Pak ještě Yettiny a Gogovy hry!

PÁTEK 22.9.2006   HRÁTKY NA STRNIŠTI
Poslední schůzka v září byla i poslední společnou schůzkou. Od příště už budeme na schůzky rozděleni. V této sestavě jsme se odebrali se svými vedoucími na krátkou cestu za pokladem. Cíl byl u Mamlase, kde jsme měli hledat dědečka Hříbečka. Místo něj se ve větvích schovávali Johny, Černítko a Big, kteří pro nás měli odměnu. Po kontrole úkolů z trasy měl pro nás Johny připravený závod na strništi. Byla u něj dost velká sranda....

SOBOTA 23.9. - NEDĚLE 24.9.2006    VATÍNSKÝ SKŘÍTEK
Tradiční víkendovka na srubu ve Vatíně byla naprosto dokonalá. Teda hlavně jako počasí. Prostě bylo léto jak vymalovaný a všichni rozzářený a pohodový. Spousta zajímavejch her, hledání Vatínskýho skřítka, bezvadný papáníčko a prima parta. A taky sranda, třeba s čínskejma hůlkama. Jo a taky krásný fotečky, co si každej mohl vyfotit. Taková správná víkendovka, kde si svoje našli ti malí, ti větší i ti největší. Emyš s Johnym a s dalšíma zabodovali!

ČTVRTEK 28.9.2006    UTAJENÝ  PERNŠTEJN
Protože nám stát nadělil v září jeden svátek, využili jsme ho k utajenému výletu. Kam? Teď už je to jasné: cíl cesty byl Pernštejn. Nejdříve jsme ve vlaku založili rody a ty potom získávaly hrady luštěním hádanek. Cestou na hrad i z hradu jsme se dozvídali pověsti vztahující se k tamním místům. Tak jsme si zahráli i o Věnavovi, jehož kořeny zasahují do pernštejnské historie. Samotný hrad byl taky super, zvláště průvodkyně zběsile chrlící informace! A taky hledání Bílé paní...

SOBOTA 30.9.2006    DRAKIÁDA  VE  SKOROBEZVĚTŘÍ
Už dlouho jsme nepořádali klasickou Drakiádu - soutěž v pouštění draků. Tak se zas po letech uskutečnila. Přišlo docela dost lidí, ale z toho docela málo dětí. Někdo oprášil dráčka z dětství, někdo zakoupil plasťáčka, někdo tvořil vlastním pařátkem. Když nás Gogo odvedl na plochu za Klafar II., zjistili jsme, že teda moc nefouká! Ale pár dráčků se proletělo, někdo se motal do provázků, někdo řádil na slámě. Nakonec diplůmek a lízátko pro každého.

ŘÍJEN  2006

PÁTEK 13.10. - NEDĚLE 15.10.2006     VILEMÍNA ZE SLATIŇAN
Původně měla zajišťovat tuto víkendovku dvojka Yetti+Rosi=záruka neopakovatelné akce. Nejel ani jeden... Takže náhrada Gogo+Lucyš! Připravili pátrání po indíciích v oblasti kolem Slatiňan, kde řádila hraběnka Vilemína z Auerspergu. Asi byla hodná, protože dala postavit svým dětem krásný hrádeček zvaný Kočičí. Kromě něj jsme měli tu čest si ohmatat spoustu koníků, někteří taky hladověli a nebo mlčeli. Taky jsme bloudili a hodně jsme si hráli...

PÁTEK 27.10. - NEDĚLE 29.10.2006     SPOUSTA VĚCÍ VE VĚCOVĚ
Podzimní - letní prázdniny na Jimramovsku? No prostě bomba! V pátek přesné setkání s Puexem Na vrškách - uff to byla makačka, VĚŽ v Jimramově a pak zase přes megakopce zpátky, noční Sněhurka a 7 trpajzlíků, v noci tajemná půda a v sobotu Štarkov, těstovinky, zase Štarkov , Angličani a Skoti!!!, MARCIPÁÁÁNOVÉ ŠÍLENSTVÍ - žůžo, good bramboráčky!!! No a v neděli jsme zmokli jak slepice. A taky hlavně konečně máme spoustu LAVEK a můžeme se pustit do stavby věží!! Tak příště zase čůůůs!

LISTOPAD  2006

NEDĚLE 12.11.2006     KOUPÁNÍ V BYSTŘICI
První akce po svatém Martinovi byla stylově hodně studená - zima a déšť. Trošku jsme se zahřáli při běhacích hrách na náměstí a uprostřed sídliště. Marně jsme ale v Bystřici hledali nějaké to závětří. V bazénu na ploše 12,5 x 6,5 m, v hloubce 1,1 - 1,6 m, s protiproudem, stěnovými masážemi, blowerem , devatenácti duháky a spoustou srandiček    ale bylo příjemně. Po bleskovém osušení jsme bleskově vypálili na vlak a vychutnávali si nakoupené sladkosti a príma akci.

ČTVRTEK 16.11. - NEDĚLE 19.11.2006     RŮŽENÁ DORŮŽOVA
Nejdelší akce v tomto roce stála za to. Vyrazili jsme už ve čtvrtek odpoledne a užili si čtyři růžové dny v málotřídní školičce v Růžené. Symbolem akce byla růžová barva - doplňky, růžová jídla, ... Stihli jsme navštívit hrad Roštejn se sedmibokou věží, věž v Třešti, Telči a nádherný kostelík s věží v Růžené. Večerní hra na varhany - havrany neměla chybu. Spoustu nových her a soutěží a hodně našlapaných kilometrů jsme každý korunovali plechovkou Salka...

PROSINEC  2006

SOBOTA 2.12.2006     DRSNÁ HORA KUTNÁ
Jednodenní výlet pro nás připravil strejda Zlesi a jeho pomahači... Vyjeli jsme do města stříbra, grošů a taky nesmazatelných zážitků! Byli jsme v Kutné Hoře. Potrápili jsme mozkové závity vymýšlením sousloví na K+H, hledali věžičky podle fotek a samozřejmě jsme si na jednu vylezli - 80 metrů vysokou, svatojakubskou, docela náročnou, ale supr. A pak ještě muzeum alchymie. Hry u sv.Barbory skončily odběrem vzorku asfaltu na Bigův ksichtík. Fakt drsná akce...
ÚTERÝ 5.12.2006     ĎÁBELSKÝ TANEC
Tak tohle byla fakt bomba, prostě nářez a hukot! Chtěli jsme pro vás připravit výlet do Přibyslavi, prohlídnout si čertíky, navštívit Peklo. A krásný! Ale my jsme řekli: NE!!! Když Peklo, tak pro všechny! Ale ne zadarmo. Každý musel přijít v masce čerta, anděla či Mikuláše. A Peklo jsme si udělali ve škole, ale krásný - pravou ďábelskou diskotéku! Řádili jsme u videoklipů, s kytarou i nahrávkami ze všech končin světa. Prostě změna. A ty masky!!!!
SOBOTA 16.12.2006     KOUZELNÉ VÁNOCE V DIVADLE
I letos jsme se zapojili do přípravy předvánočního hraní pro malé i velké v Městském divadle. Od dvou hodin jsme chystali duhovou výzdobu a soutěžní stanoviště. Přišlo docela hodně pomocníků, takže bylo brzo nachystáno a my jsme mohli shlédnout Pletené pohádky pro děti. Hned po vtipných příbězích přišla smršť soutěžechtivých dětiček, takže jsme se hodinu nezastavili. Myslím, že se nám to docela povedlo a všichni byli spokojení.
NEDĚLE 17.12.2006     PŘEDVÁNOČNÍ HAVLBROD
Netypicky nevánoční počasí nám nevzalo chuť si navodit vánoční atmosféru v předvánočním Havlbrodě. Už naše ozdoby - dárečky lecos napovídaly. Na nádraží jsme našli-nenašli Vency a vyrazili na náměstí, kde byly vánoční trhy. Občerstveni jsme obdivovali betlémy v městském muzeu a po procházce městem a běhu u rybníka jsme vyrazili na věž se zajímavou přednáškou. Potom rozdání dárečků v parku, poslední zastávka na náměstí a hurá na vlak.
PÁTEK 22.12.2006     DUHOVÝ JEŽÍŠEK
Tradiční duhová oslava Vánoc se letos uskutečnila pod vedením Johnyho. To, co ale předcházelo, bylo hodně napínavé... Do poslední chvíle se nám nedařilo sehnat prostory, kde by chtěli čtyřicet duháků. Až zapracovalo kouzlo osobnosti našeho Rosiho, který sehnal gympl. V hezky připravené třídě nás čekaly tři pověsti hrané dětmi, Johnyho videoanketa, duhové příběhy vedoucích, spousta dobrot, moc moc dárečků a hezká vánoční nálada.
STŘEDA 27.12.2006     PŮJDEM SPOLU DO DAŇKOVIC
Poslední akce v kalendářním roce bývá povánočně zvířátková. Tentokrát to byl ovšem supervýlet na celý den. A stál za to! Nádherný slunečný den - to se nedalo jen jet autobusem... Tak jsme šlapali z Nového Města do Daňkovic pěšky. Cestou jsme se stavili na Buchťáku a prohlédli si okolí z věže. Byly vidět i Krkonoše. Potom jsme navštívili velblouda Tondu a jeho družky. Cestou do Sněžného jsme sehráli malý Betlém a dali si polívku v hotelu. Pajáda!

A TO JE V ROCE 2006 VŠE, PŘÁTELÉ! A CO BUDE DÁL?...

LEDEN  2007

NEDĚLE 14.1.2007     MEZIŘÍČSKÁ VĚŽ S JEDNÍM NEJ...
První víkendovku v novém roce jsme zahájili klasickým výletem trochu vlakem, trochu pěšky s jasným cílem věžníků - dobýt věž, tentokrát s největším svítícím ciferníkem. Typicky jarní počasí s vichrem, nádhernou duhou a spoustou dobrůtek od každého účastníka. A v cíli cesty mlsání v cukrárně, zjišťovací hra s poznáváním města, trochu drama v meziříčském zámku a nádherná luxusní 68 vysoká věž svatého Mikuláše s raně gotickým portálem...

SOBOTA 27.1.2007     NOČNÍ HRA U SVATÉHO JANA
Tradiční noční lednová akce se uskutečnila jako pouť za svatým Janem. Hned po srazu jsme vyběhli do kostela na Zelené Hoře, abychom se jako správní věžníci dozvěděli co nejvíc o svatém Janovi. Následovalo hledání pokladu podle pokynů slepého zedníka a noční stezka odvahy. Mezitím Zlesi chrlil drobné nemrznoucí hry. Po dramatizaci pověsti o svatebních koláčcích jsme sledovali dvě podivná světýlka a našli ještě podivnější obludy...

ÚNOR  2007

PÁTEK 2.2.2007 - NEDĚLE 4.2.2007     POLNIČKA JAKO NOVÁ
Využili jsme pololetních prázdnin a vyrazili v pátek odpoledne na třídenní akci s přespáním v nově zkrášlené škole v Polničce. Beruš s Yetti a nadšený Rosi s Černítkem a další připravili báječný víkend plný hraní a putování za svatým grálem. Přesto, že se do lesa nesmí, tradiční ohýnek s opékáním jsme si nemohli odpustit. Spousta legrace byla i pod střechou zrekonstruované školičky, tak jak to bývá na našich akcích obvyklé....

NEDĚLE 18.2.2007     ŽĎÁRSKÉ VĚŽE NA ČESNEKU
Akce vyšla přesně podle mých představ. Zjistili jsme, že Žďár má přes třicet věží a věžiček a k tomu pořádná procházka. Dospěláci zase dokázali uvařit skvělý nedělní obídek. Silnou česnečku protahovačku a kuřecí steaky s brkaší a oblohou. Mňam. No a nejúspěšnější film roku 2006? Přece Nosferatu na Česneku z tvůrčí dílny Johny a Max a taky Katyška. Však za něj dostali Oskarky! Je fakt boží! A k tomu nemohly chybět rakvičky...

BŘEZEN  2007

ČTVRTEK 8.3.2007 - NEDĚLE 11.3.2007     JO, TENKRÁT NA HORKÁCH...
Celá akce se nesla v duchu: jo, tenkrát na Horkách, to bylo.... Všichni se postupně dozvídali, co a jak se dělávalo, jak to kdysi bývalo. Počasí bylo chvíli krásný, chvíli ne, ale celkový dojem je víc než bezvadný. Spousta splněných lavek, našlapané kilometry, nově poznaná místa, pochopitelně věž - tentokrát v České Bělé, vaření na ohni i ve srubu, noční hra i stezka odvahy. I na dobrodružství došlo: teď už víme, že se nevyplácí chodit vzadu...
SOBOTA 24.3.2007      VĚŽNÍKOVIC REGATA
Roky ověřená úspěšná jarní akce v pouštění vlastnoručně vyrobených loděk na Stavišťském potoku. Letošní pojetí bylo hodně fantasy - plovoucí věže. Všichni lodníci hýřili na schůzkách nápady technickými i estetickými. V sobotu ráno nám sice počasí zrovna nepřálo, ale nedali jsme se odradit a vypluli se 17 loděmi. Vítězství na 16.ročníku Sázavské regaty v rychlosti patřilo 1.Honzysovi, 2.Nikisce, 3.Tomovi a nejhezčí plavidla měli 1.Beny, 2.Belzy, 3.Míra.

DUBEN 2007

ČTVRTEK 5.4.2007 - PONDĚLÍ 9.4.2007     DUHOVÉ VELIKONOCE V KUŘIMI
Skvělá typicky jarní Johnyho akce na velikonoční prázdniny neměla chybičku. Super počasí v nádherné krajině, spousta nových her, splněných i nesplněných lavek, ušlapaných kilometrů a nových zážitků. Nechyběla krizovka se zabouchnutými dveřmi a Klárkou v mřížích, ale taky koupáníčko v bazénu a mňamky k jídlu. Poznali jsme hezkou skautskou klubovnu a taky další věže: kromě zážitku v kostele i na rozhlednách u Kuřimi...
SOBOTA 21.4.2007    MOSTIŠTĚ STRÝČKA ZLESIHO
Víkendové překvápko strýčka Zlesiho nakonec dopadlo jako celodenní výlet na přehradu Mostiště, kde to má Zlesi všechno zmáknutý. Naprosto odborný a podrobný výklad všeho, co s tímto vodním dílem souvisí.  Laik žasne a odborník se diví! K tomu pár obvyklých i neobvyklých her a řádění na minipouti ve Vídni. Pro tentokrát to nebylo v Rakousku... A jak jinak, počasíčko naprosto jarní. Takže pohodová sobotní akcička!
PONDĚLÍ 30.4.2007      ČARODĚJNICE U SMOLDŮ
Tradiční akce posledního dubna byla i u nás čarodějnická. Tentokrát se místem řádění stal pozemek Smoldů na Piláku. Nejdříve jsme si ale obešli terén a poznali tři nové ježibabky. První u Mamlase byla Herdekbabka Plnotučná, u Vápenice Sádelnice Špekatá a pod Salvátorem Chlupatice Bradavičnatá. U Smoldů jsme nejdříve předvedli a ochutnali své lektvary. Na stylové věžníkoidní hranici jsme čarodky po odsouzení upálili. A na stejném ohni jsme si pak pekli buřtíky - na vidlích...

KVĚTEN  2007

PÁTEK 4.5.2007 - NEDĚLE 6.5.2007      CYKLOVLKANOV TETY YETTI
Konečně cykloakce a navíc na tři dny, tak tomu říkám překvapení tety Yetti. Cílem a dočasným domovem byla základna skautíků v bývalé málotřídce ve Vlkanově. Dobrodružné cestování patnácti kol vlakem a ještě napínavější pátrání po správné cestě. Spousta nových her, návštěva stanice - nemocnice zvířat, hrad Lipnice, památník Odposlechu, no prostě samý překvápka! A hlavně skvělá partička sedmi kluků a osmi holek...
PÁTEK 18.5.2007 - NEDĚLE 20.5.2007     KDO BY NERAD ŠTĚNICI...
Víkendovka v přírodě jak vyšitá. Počasíčko tak akorát, spaní ve stanech i pod širákem, tradiční soutěž o nejhezčího buřta, krásná noční hra a v sobotu samozřejmě soutěž v tábornických dovednostech. K tomu i výlet na Rozštípku a pak vaření netradiční čočky v podání šéfa akce Rosiho a hry u ohně. V neděli potom už jen balení a odchod s malou zastávkou na kofolu u Činčerů. Akce jen s dvěma malými členy, jinak samý puboši...

ČERVEN  2007

PÁTEK 1.6.2007 - NEDĚLE 3.6.2007     PATNÁCTILETÝ BABÍN
Nezapomenutelná akce určená úplně všem bývalým i současným členům naší Duhy AZ se uskutečnila na místě, kde jsme v minulosti strávili spoustu krásných chvil - na Babíně. Pátek patřil jen přípravě, ale v sobotu dopoledne už byl nabodnut čuník na opékání, pak nastoupily naše dětičky a po obědě se hrnuly davy pamětníků. Povídalo se, hráli jsme hry, soutěžili, trhali rekordy, koukali na obrázky a vzpomínali. Celkem 78 účastníků - to je dost mega akce!!!
SOBOTA 9.ČERVNA     400 LET A MEDARDOVA TROPYJÍZDA
 Slibná předpověď počasí vyšla do puntíku - vedro jak v Africe! Ukáznění cykloduháci, dvoje koupání a návštěva dvou věží!!! Nové Veselí a Obyčtov jsou naše. A málem padla i třetí - ve Žďáře, nebýt nekonečné fronty na mimořádně otevřenou věž při oslavách 400 let povýšení Žďáru na město. Závěrečné posezení na Veselíčku s orchestrionem i Flamberk na náměstí - to byly třešničky na pětatřicetikilometrové Medardově tropyjízdě...
SOBOTA 16.6.2007 - NEDĚLE 17.6.2007     ZA RUDÁNKEM DO PRAHY
V
íkendovka v samém srdci historie byla maximálně nabitá zážitky. Určitě byla hodně klíčová pro letošní tábor. Poznali jsme Prahu Rudolfa II., ale i spoustu dalších zajímavostí: Petřín, bludiště a zrcadlový sál, Pražský hrad a střídání stráží, Chrám sv.Víta a Jižní věž s 287 schody, Zlatou uličku, Karlův most, Staroměstské náměstí, Policejní muzeum, židovskou čtvrť a oživování Golema, Staronovou synagogu a židovský hřbitov, Václavák i Hlavák, prostě nááádhera.....
PÁTEK 29.6.2007     NENÍ VĚŽ JAKO VĚŽ
Poslední akce v tomto školním roce. Krásné počasíčko po rozdání vysvědčení přímo lákalo jít to někam oslavit. Tak jsme šli. Nejdřív na točenou zmrzlinku za dvanáct, potom se nás ujal Johny se svými hrami a pak následovalo překvapení. Šli jsme na věž, ale ne ledajakou, nýbrž na hasičskou!!! Víte, že je to nejvyšší místo ve Žďáře, když nepočítáme Žďasácký komín? Předtím jsme ale prošmejdili hasičský barák od sklepa po věž. Parádní akce!

ČERVENEC  A SRPEN 2007

ČTVRTEK 5.7.2007     POSTAVÍME SI TÁBOR
Prázdninová akce nejen pro dospěláky, ale i pro děti. Vyrazili jsme pomoct Hamerákům se stavbou tábora. Ostatně jako každý rok. Ranní laškování s počasím nás ale vůbec nerozhodilo: lilo jako z konve a SMSky typu - tak co, pojede se?.. nebraly konce, ale my jsme přesto vyrazili. Bohužel ne na kolech. Pak se ale počasí trošku umoudřilo a my mezi přeháňkami nosili podlážky a vůbec vnitřky stanů a nakonec jsme je zastřešili plachtami. Ještě vztyčit stožár a může se začít!!!
ČTVRTEK 5.7.2007     KOUKNEME SE NA GOLEMA
Hned po stavění tábora jsme se sešli večer, abychom si promítli film Císařův pekař - Pekařův císař a tím si připomněli dobu Rudolfa II. Dešťové přeháňky stejně nikoho nelákaly k večerním procházkám, tak jsme si udělali kino. No, málem nebylo co promítat, ale nakonec byl oteřen učitelský archiv a Pekař se promítal. Dobře jsme se bavili a představovali si, jak to uděláme na táboře. Třeba ústřední píseň se stává hitem! nevím jak vy, ale já se moc těším....
NEDĚLE 29.7.2007 - SOBOTA 11.8.2007    NA DVORKU RUDOLFA II.
Celý půlrok jsme vymýšleli a plánovali letošní, v pořadí již PATNÁCTÝ, letní tábor v Železných Horkách. Tábor skončil a všichni jsou plní fantastických vzpomínek. Byl nabitý programem, nadšením, dobrodružstvím, strachem i odvahou, srandou i dojetím, kamarádstvím i duhovou energií. Všem, kdo se podíleli na jeho přípravě i samotné realizaci patří obrovský DÍK! A taky všem dětem a rodičům. Ti všichni jsou skvělí. I to počasí...

TAKOVÝ BYL ŠKOLNÍ ROK 2006/2007...